16.07.2014 - Lukáš Hopják
Častejšie, až denne sa stretávame u našich nových klientov, že majú podpísanú takzvanú „rámcovú zmluvu“, vidíme to vo faktúre. Keď sa však spýtame na konkrétny typ tejto zmluvy, tak všetci klienti majú rovnakú odpoveď: „Také nemáme, to sme nepodpisovali, to nepoznáme...“ a veľmi obdobné odpovede.
Klient donesie šanón s desiatkami zmlúv a hľadáme, vo väčšine prípadov po pár minútach nájdeme schovanú, založenú medzi dodatkami k novým mobilným telefónom.
Klient si vôbec nepamätá, že by niečo podobné podpisoval no väčšinou si spomenie na situáciu, že podpisoval dodatky k novým mobilom a posledné strany podpísal, že to musí, že to je súčasť tých predošlých. Bohužiaľ, všeobecne existuje pravidlo, že menej ako 1% klientov si zmluvy od obchodníkov telekomunikačných operátorov číta, preto potom nastávajú také situácie, že o „rámcových zmluvách“ vôbec nevedia, netušia a prekvapí ich, keď im vysvetľujeme, čo to pre nich znamená a čo vlastne tou zmluvou „získali“.
Čo tá „rámcová zmluva“ vlastne pre klienta znamená?
- viazanosť samostatná pre celú spoločnosť s automatickou prolongáciou(obnovou)
- zmluvná pokuta rádovo v tisíckach eur
- minimálny mesačný obrat, ktorý musí klient operátorovi každý mesiac zaplatiť, ináč hrozí zmluvná pokuta u každej zmluvy/telekomunikačného operátora je iný výpočet
- ostatné podmienky, výhody, ktoré tým dostal
Absolútne klienti nevedia, čo podpísali a narážame na zmluvy aj z roku 2007, u iného z roku 2011, ktorá je automatickou prolongáciou stále platná a dá sa vypovedať len k výročiu aj to za určitých splnených podmienok. Tieto zmluvy môžu pre klienta znamenať aj „veľké výhody“, avšak keď sú podpisované vyššie spomenutým spôsobom, tak znamenajú len výhody pre telekomunikačného operátora a pre klienta len drsné podmienky a viazanosť, pozor na takéto zmluvy.
Aj preto sme tu, aby sme vás upozornili a vysvetlili, čo sa za tým skrýva...