Blog


Ako sa viac môže stať menej

Ako sa viac môže stať menej

 

15.10.2015 - Katarína Ternuščáková

Prečítajte si blog v Denníku N...


Dá sa pomôcť aj obciam/mestám ušetriť náklady?

Dá sa pomôcť aj obciam/mestám ušetriť náklady?

 

13.8.2015 - Lukáš Hopják

Prečítajte si blog v Denníku N...


Čítať alebo nečítať zmluvu?

Čítať alebo nečítať zmluvu?

  

28.7.2014 - Lukáš Hopják

Dnes sme sa zas a znovu presvedčili, že niektorí zástupcovia telekomunikačných operátorov absolútne nevedia, aké zmluvy dávajú svojím zákazníkom podpisovať. Doteraz sme boli presvedčení o tom, že niektoré dôležité informácie zo zmlúv pre zákazníkov schválne utajujú, no ukázalo sa, že vlastne ani presne nevedia, čo je tam napísané. Podpisujú ich denne, no nevedia, aké informácie sú v nich presne napísané.

Smutné však je, že práve na tie skutočnosti v zmluve by mali zástupcovia operátora upozorniť, aby klient nemusel celú zmluvu malým písmom a právnickými kľučkami čítať... NO MUSÍ...

Takže aktuálny záver znie:

Zástupcovia telekomunikačných operátorov(niektorí) nielen, že nevedia, čo je konkrétne napísané v zmluvách, ktoré so zákazníkom podpisujú a podávajú skreslené a nepravdivé informácie, ale aj dôležité a podstatné informácie z „nejakého“ dôvodu zataja pri podpise, prípadne použijú rôzne „finty“, aby sa zákazník len pod to podpísal a on vlastne ani nevie, čo podpísal...

Pýtajte sa nás alebo svojho okolia...

Aj preto sme tu, aby sme vás upozornili a vysvetlili, čo sa za tým skrýva...


Nie je zmluva ako zmluva

Nie je zmluva ako zmluva

 

16.07.2014 - Lukáš Hopják

Častejšie, až denne sa stretávame u našich nových klientov, že majú podpísanú takzvanú „rámcovú zmluvu“, vidíme to vo faktúre. Keď sa však spýtame na konkrétny typ tejto zmluvy, tak všetci klienti majú rovnakú odpoveď: „Také nemáme, to sme nepodpisovali, to nepoznáme...“ a veľmi obdobné odpovede.

Klient donesie šanón s desiatkami zmlúv a hľadáme, vo väčšine prípadov po pár minútach nájdeme schovanú, založenú medzi dodatkami k novým mobilným telefónom.

Klient si vôbec nepamätá, že by niečo podobné podpisoval no väčšinou si spomenie na situáciu, že podpisoval dodatky k novým mobilom a posledné strany podpísal, že to musí, že to je súčasť tých predošlých. Bohužiaľ, všeobecne existuje pravidlo, že menej ako 1% klientov si zmluvy od obchodníkov telekomunikačných operátorov číta, preto potom nastávajú také situácie, že o „rámcových zmluvách“ vôbec nevedia, netušia a prekvapí ich, keď im vysvetľujeme, čo to pre nich znamená a čo vlastne tou zmluvou „získali“.

Čo tá „rámcová zmluva“ vlastne pre klienta znamená?

  1. viazanosť samostatná pre celú spoločnosť s automatickou prolongáciou(obnovou)
  2. zmluvná pokuta rádovo v tisíckach eur
  3. minimálny mesačný obrat, ktorý musí klient operátorovi každý mesiac zaplatiť, ináč hrozí zmluvná pokuta u každej zmluvy/telekomunikačného operátora je iný výpočet
  4. ostatné podmienky, výhody, ktoré tým dostal

Absolútne klienti nevedia, čo podpísali a narážame na zmluvy aj z roku 2007, u iného z roku 2011, ktorá je automatickou prolongáciou stále platná a dá sa vypovedať len k výročiu aj to za určitých splnených podmienok. Tieto zmluvy môžu pre klienta znamenať aj „veľké výhody“, avšak keď sú podpisované vyššie spomenutým spôsobom, tak znamenajú len výhody pre telekomunikačného operátora a pre klienta len drsné podmienky a viazanosť, pozor na takéto zmluvy.

Aj preto sme tu, aby sme vás upozornili a vysvetlili, čo sa za tým skrýva...


Úspora po roku spolupráce

Úspora po roku spolupráce

 

15.10.2013 - Lukáš Hopják

Takto pred rokom sme sa 1.krát stretli s klientom s väčším počtom mobilných čísiel, ktorému v tom čase prišla od telekomunikačného operátora celková mesačná faktúra vo výške 3 153 eur.

Za ten rok spolupráce sme upravili jednotlivé programy podľa reálnej spotreby, kontrolovali faktúry a reklamovali chyby vo fakturácií od telekomunikačného operátora, upravili sa zmluvné podmienky a dnes presne po roku spolupráce prišla klientovi od telekomunikačného operátora celková mesačná faktúra v sume 1 568 eur, čo je o 50% menej (podotýkam za tie isté služby, za taký istý počet aktívnych mobilných čísiel)

Ročná úspora telekomunikačných služieb predstavuje sumu minimálne 19 020 eur!

Náš klient môže použiť ušetrené telekomunikačné náklady na ďalší rozvoj svojho biznisu.


Nie je pevná linka ako pevná linka?

Nie je pevná linka ako pevná linka?

 

12.11.2013 - Lukáš Hopják

Všetci z nás poznáme „klasickú“ pevnú linku, ešte od detských čias sme doma vždy utekali na jedno miesto v byte, kde bola pevná linka pripojená káblom do telekomunikačnej zásuvky a my sme stáli a telefonovali...

Pevná linka je stále z minulosti spájaná LEN s jedným telekomunikačným operátorom, ale už existuje omnoho viac spôsobov a operátorov ako využívať pevnú linku a omnoho výhodnejšie...

Pýtate sa, ale keď moje číslo mám už „sto rokov“ a nechcem ho meniť?

To vôbec netreba, číslo pevnej linky sa dá jednoducho preniesť na SIM-kartu – takú istú ako sa používa v mobile, len s tým rozdielom, že so SIM-kartou by ste nemali chodiť a cestovať a mali by ste ho používať v zadanom mieste využívania, ale v praxi vieme, že to funguje aj omnoho ďalej ako len pár metrov a keby ste presiahli to územie využívania, tak jediné čo sa stane je, že už pevná linka nefunguje až do návratu na miesto využívania.

Veď sa presvedčte sami :)

Niekoľko výhod:

  • číslo pevnej linky Vám ostane a prenesie sa za 5-pracovných dní,
  • nemusíte už doma používať trápne káble na pevnú linku,
  • SIM kartu vložíte do akéhokoľvek mobilného telefónu a máte vlastne pevnú linku :),
  • platíte o niekoľko EUR menší poplatok ako doteraz,
  • ak niekto volá Vám, tak ho ten hovor nič navyše nestojí, pretože pevná linka ako číslo je len jedna, tu nezáleží u akého operátora ju využívate (napr. ak má ešte niekto pevnú linku u jedného operátora a má neobmedzené volania na pevné linky, tak môže volať takto neobmedzene aj Vám aj keď už používate pevnú linku u iného operátora :),
  • nie je podmienkou sa viazať a máte tieto ceny,
  • môžete bezplatne meniť paušálne programy,
  • vo firmách sa dajú prepojiť cez virtuálnu ústredňu.

Nevýhody:

  • nedá sa využiť fax (pozor pri firmách!),
  • musíte nabíjať mobil :),
  • žiadne iné ma už nenapadajú.

Ale pozor, nie je to len také jednoduché si preniesť číslo, teda proces je jednoduchý, ale...

Na 90% je Vaša pevná linka s niečím previazaná a keby ste len tak preniesli pevnú linku tak sa pokojne môže stať, že Vám prestane fungovať TV od operátora, internet od operátora a pod. To všetko samozrejme nájdete v zmluvách, ktoré ste podpísali aj na pevnú linku, aj na internet a aj na TV u operátora, ale vyznať sa z toho má problém aj slabší právnik...


Byť verným sa (ne)oplatí...

Byť verným sa (ne)oplatí...

 

15.10.2013 - Michal Frolo

Príjemný nedeľný večer pri televízii je už niekoľkýkrát prerušený blokom nekonečných reklám. Poznáte to, človek ma pocit, že reklamy trvajú viac než samotný film.

Dominancia reklám telekomunikačných operátorov nabere pred vianočným obdobím (najkľúčovejším z pohľadu operátorov) hrozivý ráz. Ich reklamy dávno nie sú o ponuke, sú odkazom, ktorý nám ukazuje, že najférovejších, najlacnejších a najrodinnejších operátorov máme minimálne troch. Normálne by sa mali hanbiť všetci, ktorí využívajú služby len dvoch, či nebodaj len jedného z nich. Alebo nie?

V televízii práve letí reklama, ktorá hovorí, že byť verným sa oplatí. Trochu sa pousmejem, načo sa vedľa sediaca priateľka na mňa začudovane pozrie a určite si myslí svoje. Štandardne je vyššie uvedené tvrdenie určite pravdivé, ale je tomu tak aj v telekomunikáciách?

Za šesť rokov práce u operátora sa ma veľa ľudí pýtalo, ktorý operátor je najvýhodnejší. Na ich otázku som samozrejme vždy s úsmevom odpovedal, že ten „náš“. Časom, napriek tomu, že som bol stále zamestnancom jedného z nich, zložil som zo seba tie ružové (oranžové či modré) okuliare a rýchlo mi došlo, že to je tak, ako všade, o biznise.
Teraz, keď sa moje pracovné väzby k operátorovi rozpadli, chodí za mnou možno ešte viac ľudí s otázkou, ktorý operátor je teda najvýhodnejší. Stal som sa dokonca súčasťou búrlivej diskusie troch známych – oranžového, ružového aj modrého zákazníka, o tom, kto je najlačnejší a najlepší.
„Mišo, už keď si odtiaľ preč, priznaj, kto je najvýhodnejší.“ Na pľac padla jasná otázka, ktorá by mala mať jednoznačnú odpoveď.
„Najvýhodnejšiu ponuku štandardne dostanete od operátora, ktorého nevyužívate.“ - odpovedám. Začudovane sa na mňa pozreli všetci traja.
„Ako je to možné?“ - pýta sa kamarát. „Však byť verným sa oplatí.“
„Čo si dostal od svojho operátora za predĺženie zmluvy?“ - pýtam sa.
„Plyšáka a dve perá,“ - odpovedá zahanbený.

Na telekomunikačnom trhu za posledných pár rokov došlo k dvom dôležitým faktom – operátori začali ponúkať univerzálne „flatové riešenia“ - tie tzv. (ne)obmedzené paušály, ktoré sa líšia len svojou obmedzenosťou pri volaniach, SMS či dátach. Druhým, oveľa dôležitejším faktom sa stala penetrácia simkariet (čísel), ktorá už ďaleko prevyšuje 100% a teda na každého z nás, batoľa čí dôchodcu, vychádza v prepočte viac, ako jedno telefónne číslo.

Možno si spomínate na obdobia s dvomi telefónmi u jedného operátora. S jedným z nich ste volali v rámci siete, s druhým do iných sieti. Pripadne s jedným v silnej prevádzke, s druhým v slabej. Toto však v časoch (ne)obmedzených paušálov stráca logiku a štandardnému zákazníkovi bude stačiť jedno číslo, jeden telefón. Toto je však škrt cez rozpočet výnosom operátorov a začínajú si uvedomovať, že nárast zákazníkov, ktorý by kompenzoval klesajúce ceny, môžu dosiahnuť len tým, že „potiahnu“ zákazníka od iného operátora. Na to, aby tak spravili, dajú novému zákazníkovi lepšiu cenu, ako svojmu vernému.

Už asi viete, ako to je s tou vernosťou u operátora.

„Aha, takže som mal asi prejsť od môjho operátora k druhému, že?“ - pýta sa kamarát, ktorého rýchlo prešla radosť z plyšáka a dvoch pier s logom operátora.
Možno ta istá otázka napadla teraz aj Vás – je jedno, či ste majiteľ firmy čí hlava rodiny, je veľmi pravdepodobné, že keby ste prešli k Vášmu súčasnému operátorovi od iného, platili by ste menej, ako platíte teraz.
Na jednej strane potreba usporiť nejaké tie eurá a pocit podvodu od svojho súčasného operátora, na druhej strane zvyk, či dobré vzťahy na predajnom mieste. Čo teda treba robiť?

Kľúčovou vecou je, aby ste u svojho súčasného operátora dostali minimálne tak dobre podmienky, ako by dostal nový zákazník. Aby sa naozaj potvrdilo, že byť verným sa oplatí. Netrúfate si na to?

Oslovte nás, vieme ako na to!